Régi weboldal

WPX SSB @ K3LR

Írta: HA8RT. Beküldve: RF RH Hírek

groupIdén a WPX SSB versenyen az a megtiszteltetés ért, hogy a K3LR versenyállomásról rádiózhattam egy fiatal csapattal: David VE7DZO, Levi K6JO, Marty NN1C, Violetta "Kat" KM4ATT, Bryant KG5HVO.

Daviddel beszélgetve még ősszel merült fel, hogy csatlakozhatok hozzájuk, az éppen szerveződő „Team Exuberance” fedőnevű akcióhoz. Őt korábban nem ismertem, de kiderült, hogy a családja Erdélyből származik, és ő is beszél magyarul. 😊

A csapatvezető Marty NN1C volt, akivel egy késő téli esti – kora reggeli megbeszélés után meg is vettem a repjegyet New Yorkba, ahol végül 2 napot töltöttem el. Itt találkoztam Sam KC2LRC-vel, aki helyi lévén idegenvezetőm lett, így ez alatt a kevés idő alatt is sok mindent meg tudtunk nézni.

Jártunk a Wall Street-en, Szabadság-szobornál, Ellis Island-en, a World Trade Centernél, megnéztük a régi helyét, az új torony tetejéről lenéztünk a városra, utaztunk (egész sokat) a metrón, láttam a Grand Central pályaudvart, a Chrysler building, Empire State Building belsejét, a Rockefeller Center mellett is elmentünk, a Times Square felé… Mindezt bő 1 nap alatt. 😊

ny 01 ny 02 ny 03 ny 04 ny 05

New Yorkból busszal mentem a verseny előtti csütörtökön Pittsburgh-be, ahol a reptéren találkoztam a csapat többi tagjával. K3LRPénteken találkoztunk Tim K3LR-rel, aki a DX Engineering-ben fogadott minket, ahol megismerkedtünk az ott dolgozókkal, ott szinte mindenki rádióamatőr. Délután mentünk ki az állomásra, ahol egy „antenna túra” és állomás bemutató után elköltöttük az utolsó vacsorát a csapattal a verseny előtt.

A verseny helyi idő szerint este 8-kor kezdődött, de én csak később az éjszaka folyamán kaptam shiftet.DSCN2002Összességében nagyon jól ment, jó csapat jött össze és gyorsan összeszoktunk. Több, mint 6000 összeköttetést csináltunk, valószínűleg új K3-rekordot is. Nagy élmény volt ilyen méretű állomásról, ilyen csapattal rádiózni, a sok segítségről, amit Timtől kaptunk, nem is beszélve.

Az állomáson 80m-től minden sávon stackelt antennák sorakoztak, kereső rádión minden sávon 4SQ antennával kiegészítve, hogy minél kevesebb legyen a zavarás. Érdekes volt az antennák között kapcsolni, terjedéstől és iránytól függően ki-melyik beállításon hallatszott jól.

356A3321   356A3334

A verseny után értékelő vacsora, ahol átbeszéltük az eredményeinket. Másnap korán reggel indultunk haza, én Marty-val tartottam Bostonba.

SSB WPX K3LR 01

SSB WPX K3LR 02

Ott találkoztam K1VR Freddel, aki körbevezetett a látványosságokon, a Harvard éttermében ebédeltünk, utána megnéztük a könyvtárat, a rádióklubot. Délután meglátogattuk a K1LZ állomást is, majd este a YCCC pár tagja vendégül látott minket egy közös vacsorán.

Másnap reggel repültem vissza New Yorkba, ahonnan jött a gépem haza. Egy elég rövid éjszaka után, erős kávéval feltankolva végül túléltem a jetlaget, de kétségtelenül megérte! Remélem még lesz lehetőségem tengerentúlról rádiózni. 😊